EnglishenEnglish
Facebook
ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Εκδόσεις

Media Coverage of Greece’s September 2015 Election Campaign: Framing and Interpreting the Issues at Stake

Papathanasspoulos and Iliana Giannouli (2019). «Media Coverage of Greece’s September 2015 Election Campaign: Framing and Interpreting the Issues at Stake», pp. 23-50. In S. Salgado (ed.), Mediated Campaigns and Populism in Europe, Political Campaigning and Communication. London: Palgrave Macmillan.


Η θεωρία αναφέρει ότι τα μέσα διαμέσου της θεματολογίας και της πλαισίωσης των θεμάτων τους μπορούν να επηρεάσουν την πολιτική, ιδίως σε προεκλογικές περιόδους. Το παρόν κεφάλαιο εξετάζει τη δημοσιογραφική κάλυψη 9 μέσων ενημέρωσης στις εθνικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015.  Το δείγμα συμπεριλάμβανε 3 εφημερίδες (2 με πολιτικό προσανατολισμό, 1 ταμπλόιντ), 3 τηλεοπτικούς σταθμούς (2 ιδιωτικούς και την ΕΡΤ) καθώς και 3 ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Διαμέσου της ανάλυσης 1.668 δημοσιευμάτων αναζητήσαμε τις πλαισιώσεις που χρησιμοποιούνται τόσο από διαφορετικά μέσα ενημέρωσης, όσο και μεταξύ τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλαισίωση της στρατηγικής εξακολουθεί να επικρατεί στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, αλλά όχι στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Η πλαισίωση της στρατηγικής συσχετίστηκε επίσης με την ερμηνευτική λειτουργία της έντυπης δημοσιογραφίας. Ο λαϊκισμός και η «πολιτική επίθεσης» εμφανίστηκαν επίσης ως κυρίαρχές ρητορικές της εν λόγω προεκλογικής περιόδου, «αιχμαλωτίζοντας» την προσοχή των μέσων ενημέρωσης.