EnglishenEnglish
Facebook
ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Εκδόσεις

Παπαθανασόπουλος, Σ. (2024). «Τα μέσα ενημέρωσης στη Μεταπολίτευση», σ. 401-416. Στο Νικολαΐδης, Η. (επιμ). Επιτεύγματα και κρίσεις της Μεταπολίτευσης, προκλήσεις για το μέλλον

Παπαθανασόπουλος, Σ. (2024). «Τα μέσα ενημέρωσης στη Μεταπολίτευση», σ. 401-416. Στο Νικολαΐδης, Η. (επιμ). Επιτεύγματα και κρίσεις της Μεταπολίτευσης, προκλήσεις για το μέλλον. Αθήνα: Διανέοσις.

Στο κείμενο αυτό γίνεται μια ανασκόπηση του επικοινωνιακού πεδίο της Ελλάδος κατά την Μεταπολίτευση (1974-1989). Αναφέρεται στην είσοδο  των ιδιωτικών τηλεοπτικών και στο τέλος του μονοπωλίου της κρατικής τηλεόρασης, και τον αντίκτυπο που είχε στα άλλα μέσα ενημέρωσης. Η άφιξη, στη συνέχεια, του Διαδικτύου και οι τεχνολογικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση του 2010, προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας στα ήδη αδύναμα ελληνικά ΜΜΕ. Παρά τη μεταμόρφωση του συστήματος, η σταθεροποίησή του παραμένει δύσκολη, καθώς το κοινό στρέφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις ψηφιακές πλατφόρμες. Υποστηρίζει ότι το σύστημα των ελληνικών ΜΜΕ, κυρίως μέσω της τηλεόρασης, ήταν και παραμένει στενά συνδεδεμένο με τις πολιτικές εξελίξεις και τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Τα μέσα, αντί να λειτουργούν ανεξάρτητα, χρησιμοποιήθηκαν ως εργαλεία πολιτικής και κομματικής προπαγάνδας, ενώ η αδύναμη αγορά τα κατέστησε εξαρτημένα από το κράτος, τα πολιτικά κόμματα και τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Η οικονομική κρίση δεν μετέβαλε αυτές τις πελατειακές σχέσεις, αλλά επιδείνωσε τα οικονομικά των μέσων.).