EnglishenEnglish
Facebook
ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Εκδόσεις

Papathanassopoulos, S. Xepapadea, C. (2024). The Decline of Music Magazines in Greece

Papathanassopoulos, S. Xepapadea, C. (2024). The Decline of Music Magazines in Greece. International Journal of Magazine Studies, 1 (1): 123-138. doi: 10.60543/ijms.v1i1.9165

Τα ελληνικά μουσικά περιοδικά έχουν γνωρίσει μια θεαματική πτώση με την πάροδο των ετών. Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι η μείωση αυτή δεν μπορεί να αποδοθεί μόνο στην έλευση του διαδικτύου, αλλά είναι συνδυασμός διαφόρων παραγόντων. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά μουσικά περιοδικά συντονίζονται με εκείνες που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος κλάδος των ελληνικών εφημερίδων, υποδηλώνοντας μια αλληλένδετη αντιξοότητα στο τοπίο των μέσων ενημέρωσης. Μια πρωταρχική ανησυχία ήταν ο κορεσμός της αγοράς- η Ελλάδα είχε έναν μη βιώσιμο αριθμό τίτλων για τη σχετικά μικρή αγορά της. Η οικονομική κρίση της χώρας, σε συνδυασμό με την άνοδο του διαδικτύου, οδήγησε σε σημαντική μείωση των διαφημιστικών εσόδων που παραδοσιακά στήριζαν αυτές τις εκδόσεις. Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι από το 1946 έως το 2022, υπήρχαν 73 ξεχωριστοί τίτλοι μουσικών περιοδικών και fanzine στην Ελλάδα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, μόνο τέσσερις παραμένουν σε κυκλοφορία. Η παρούσα εργασία εμβαθύνει στην ιστορική σημασία των μουσικών περιοδικών, διευκρινίζοντας τον κομβικό τους ρόλο στη διάδοση της μουσικής κουλτούρας στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη προσοχή να στρέφεται στη διαλεύκανση των παραγόντων που συμβάλλουν στη σύγχρονη παρακμή τους.