EnglishenEnglish
Facebook
ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Εκδόσεις

Η δύναμη της τηλεόρασης, η λογική του μέσου και η αγορά

Η δύναμη της τηλεόρασης, η λογική του μέσου και η αγορά
Καστανιώτης, 1997, σ. 475

 

Η μελέτη αυτή προσπαθεί μέσα από επτά κεφάλαια να εξετάσει τις επιδράσεις της τηλεόρασης στην κοινωνία και παράλληλα να αναλύσει κάποια ζητήματα που απασχολούν την ερευνητική κοινότητα αναφορικά με το τηλεοπτικό μέσο και τις αλλαγές που έχουν επέλθει στο τηλεοπτικό πεδίο εξαιτίας της ευρύτερης αναδιάρθρωσης και εμπορευματοποίησής του.

 

Βασικά θέματα στα οποία επικεντρώνεται η μελέτη είναι η προβολή των βίαιων απεικονίσεων και σκηνών βίας, η σχέση της τηλεόρασης με τη σύγχρονη πολιτική και τους πολιτικούς, η ενημέρωση που εισπράττει το κοινό από την τηλεόραση είτε διαμέσου των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων είτε των (ενημερωτικών) «εκπομπών συζητήσεων», η σχέση της τηλεόρασης με τη δικαιοσύνη και τη διαφήμιση. Κεντρικό θέμα του βιβλίου είναι να σκιαγραφήσει και να καταγράψει, τόσο τις επιδράσεις στο κοινό, όσο και τις μεταβολές που έχει επιφέρει η τηλεόραση σε μερικές σημαντικές πλευρές της σύγχρονης ζωής.

 

Κάθε κεφάλαιο της μελέτης πραγματεύεται ένα από τα προαναφερθέντα ζητήματα. Καταρχάς προσπαθεί να συζητήσει τα πορίσματα και τις απόψεις που προέρχονται από τη διεθνή, κυρίως αγγλοσαξονική βιβλιογραφία, και στο τέλος του κάθε κεφαλαίου στρέφεται στην ελληνική τηλεόραση μετά την απορρύθμιση και εμπορευματοποίησή της.